Najnowsze wpisy, strona 24


lip 11 2004 Oddaje Ci mą duszę...
Komentarze: 6

Oddaje Ci mą duszę a z nia miłość bez granic będę Cie na zawsze kochał i nie zmienię zdania za nic to uczucie we mnie płonie i nigdy nie przestanie na zawsze w moim sercu Tylko Ty kochanie!!!

Są to słowa piosenki Tylko ty kochanie WSP!!!!

pozdro dla Was wg mnie sa top iekne słowa!!!

podaje stronkę z której mozna sciagnac tapiosenke!!:www.gamez.xx.pl - tam wejdzcie w hiphop i znajdziecie!!! Buzka dla was!!!

d.k.a : :
lip 10 2004 KOLEJNA ZMIANKA:) co WY na to???
Komentarze: 5

no..zmieniłam szablinoik i ten bedzie:Djak wam sie podopba??buzka niedługo wyjezdzam..do...:d:D hehe napisze o tym gdzie byłam po powrovcie ale do tego czasu będę jeszcze wpadąła na mjego bloczqa i pisała noty!!!!

d.k.a : :
lip 09 2004 NOWY SZABLONIK!!!
Komentarze: 2

Siemka wam kochani!!mam nowy szblonik ale tylko chwilowo wiec jesli wam się nie podoba to mówcie nie pogniewam sie bo ja mam do niego mieszane uczucia!!ale napewno nowy szablon tzw po tym...nie bedzie z jakimis kwiatuszkami...tylko cos wspolnego z hiphopem czy graffiittii!!buiżka wpadne tutaj jesczze !!!

d.k.a : :
lip 09 2004 graffiti-historia
Komentarze: 0
Zjawisko dostrzegane na całym świecie, potocznie określane mianem graffiti rozpoczęło się na przełomie lat 60-tych i 70-tych w nowym Jorku. Wtedy to na rynku pojawiły się wodoodporne flamastry (flowmasters), a młodzi ludzie zaczęli pisać na ścianach domów, skrzynkach, pocztowych, budkach telefonicznych, przejściach podziemnych czy wreszcie w metrze swoje imiona lub ksywki. początkowo nazywano to "single hitting" później zaś "tagging". Z czasem na ścianach pojawiało się coraz więcej tagów i w związku z tym wytworzyła się swoista konkurencja pomiędzy "writerami". Już w tamtych czasach władze nowojorskiego metra wydały około 300.000 dolarów na usuwanie graffiti. Lecz "pisarzami" były nie tylko dzieciaki. Tę formę przekazu wykorzystywały również gangi do oznaczania swojego terytorium. Po wywiadzie w The New york Times z jednym z writerów (TAKI 183) setki dzieciaków w całym mieście zaczęły pisać, dosłownie wszędzie gdzie się dało. Wraz z pojawieniem się w sklepach farb w spray'u graffiti stawało się coraz popularniejsze i przede wszystkim - coraz widoczniejsze.
Po pewnym czasie na ścianach zaczęło brakować miejsca i nowe tagi były już niezauważalne wśród setek innych. Tak więc potrzebne było rozwinięcie stylu, zwracającego uwagę. Litery stawały się coraz większe, dodawano im kontur (outline), wypełniano. Tak powstała nowa forma w graffiti - "piece"(wrzut) co jest skrótem od "masterpiece"(dzieło). Najpopularniejszym medium dla graffiti było metro. W 1973 roku gazeta New york Magazine prowadziła na swych łamach konkurs na najlepsze graffiti na metrze i przyznawałą "Nagrody Taki'ego". Wrzuty były coraz większe, dodawano im trzeci wymiar, wypełniano na coraz to nowe sposoby. W 1975 roku namalowany został pierwszy whole car, zaś w 1976 roku namalowano dwa Whole train'y (pierwszy zrobił Caine1, drugi grupa Fabulous Five).
Dla zamknięcia kompozycji stosowano kropki, przecinki, łączono litery w niekonwencjonalny sposób, deformowano je. Wówczas pojawił się również jeden z kultowych elementów graffiti - strzałka wymyślona przez Phase2 (twórca bubble style). Kompozycje graficzne przestawały być czytelne i tak powstał Wild Style.

Twórcy:
Hondo - twórca Top to bottom
Dead leg - pierwszy top to bottom z chmurkami
Phase2 - strzałki, bubble styleMTA (Metropolitan Transit Authorities) wydawała coraz więcej pieniędzy na zabezpieczenie metra przed writerami. Wreszcie w 1978 roku wynaleziono mycie wagonów wodą z chemikaliami pod dużym ciśnieniem (tzw. buff), co b yło najskuteczniejsze. BLADE stracił podczas kilku tygodni kilkadziesiąt Whole Car'ów.
Malowanie na świeżo zbuffowanych wrzutach było dla writerów kompletnie nowym doświadczeniem, lecz mimo ciągłego malowania coraz to nowych rzeczy, system usuwania działał coraz lepiej. Oprócz tego MTA wydała olbrzymie pieniądze w budowę zabezpieczeń, takich jak podwójne 5-cio metrowe płoty z drutem kolczastym, psy, strażnicy, poważne kary. Ochrona była coraz brutalniejsza, kilku writerów złapano i zakatowano na śmierć...W związku z tym, w roku 1978 writer Lee, zaczął malować po ścianach. W niedługim czasie zamienił okolice mostu brooklińskiego w spektakularną galerię graffiti. To dzięki niemu graffiti wyszło z metra i przeniosło się na ściany. Zainteresowany tym Fab 5 Freddy napisał na ten temat artykuł do Village Voice, opatrzony zdjęciami wrzutów.
Zbiegło się to z wizytą w Nowym Jorku Claudio Bruniego - właściciela galerii "Medusa" w Rzymie. Przyleciał on specjalnie aby odnaleźć ludzi zajmujących się malowaniem graffiti i w ten sposób Lee i Freddy stali się pierwszymi writerami prezentującymi swoją sztukę w Europie.Rozwój graffiti w Holandii i a potem w Europie rozpoczął się od spotkania nowojorskich sław graffiti (Dondi, Crash, Ramellzee, Zephyr, Futura 2000, Quik, Lady Pink, Seen, Blade, Bil Blast), zaproszonych do Amsterdamu w 1983 przez Yaki'ego Kornblit'a, z zapalonymi dzieciakami z tego miasta.Wtedy to writerzy zaczęli dzielić się na dwie grupy, jedna zaczęła przenikać do świata sztuki i poddana jego wpływom rozwijać się jako artyści, druga grupa pozostała wierna spray'om i ulicy. Przybywało ich coraz więcej i coraz bardziej byli związani z kulturą łączącą writerów, breakerów, raperów i Dj'ów.
d.k.a : :
lip 08 2004 MEZO-informacje
Komentarze: 4


Mezo (wcześniejsze ksywy Mejger, Mez) hiphopem zajmuję się od wielu lat, nagrywając dotychczas płyty pod szyldem Lajner. Ma na swoim koncie trzy "nielegale" (Demo-1999, Mezo-2000, Słowem-2001) Gościnnie pojawiał się na wielu produkcjach z Wielkopolski m.in. na płytach: "Rapnastyk" Owala/Emcedwa (kawałek: Pełen Pokus), "Na Legalu" Slums Attack (kawałek: I moje miasto złą sławą owiane), "Apogeum" Ascetoholix (kawałek: Suczki) Ponadto szersze grono słuchaczy mogło znaleźć jego wcześniejsze utwory na składankach "Szkoła Życia"; "Hiphop Rasizm Stop" czy płytach dołączanych do magazynu Klan. Teksty, których celem wg Meza jest niesienie pozytywnej energii, łączą w sobie elementy bragadaccio, storytellingu, ale także bardziej zaangażowanego rapu. Mezo nie ukrywa zamiłowania do fristajlu. Prowadzi audycję BLESS DA MIC nadawaną na całą Wielkopolskę w radiu RMI FM. Więcej informacji na stronie: www.lajner.hip-hop.pl i www.umc.pl. Mezo ma na swoim koncie bardzo dużo koncertów , do największych należą: Bless da Mic i Festiwale w Arenie. Mezo mojawi się również 29 maja w Opolu na III Festiwalu muzyki Hip Hop organizowanej przez telewizję publiczną.

 

d.k.a : :